شرکت نیوپایپ لوله و اتصالات 5 لایه صنایع گیتی پسند

شرکت نیوپایپ

شرکت نیوپایپ لوله و اتصالات 5 لایه صنایع گیتی پسند

 

تلفن : 66153724

شرکت نیوپایپ به صراحت مي توان بیان کرد كه نیاز به مسکن واجبترین نیاز و لازمترين آن بعد ازخوراک و پوشاک است و ساخت و ساز طولاني ترين طرح تحقيقاتي بشر و از پيچيده ترين آنهاست. با يك نگاه سطحی مي توان به اين مقوله رسيد كه در يك کشور بالاترین سرمايه اي كه انسان لحاظ مي کند در ارتباط با ساخت وساز است .

برهمین اساس ساخت ساختمانهايي با عمر مفيد و به دنبال آن دستيابي به مصالح و مواد ساختماني با كيفيت بالا مقابل شهرسازان قرار گرفت. و يكي از جالبترین نتایج آن رسیدن به تكنولوژي و توليد لوله هاي پنج لايه بهداشتي مي باشد.

بارزترین ويژگي لوله های نيوپايپ،

ساختار پنج لايه آن است. اين لوله با استفاده از آخرين فنآوري و تلفيق فلز و پليمر با بهره گیری از مزایای لوله های فلزی و استفاده از کاربردهای آنها خط بطلانی بر کاربدهای ضعیف واشکالات آنها کشیده است.

اين دستاورد با استفاده از پليمر منحصر به فرد PEX كه در علم شيمي به طلاي پليمر معروف مي باشد، در لايه هاي خارجي و داخلي خواصي مانند مقاومت در برابر خوردگي، رسوب، پوسيدگي، جلوگيري از افت فشار و… را محقق نموده و آلومينيوم با جوش طولي اولتراسونيك علاوه بر ايجاد مقاومت عالي در برابر فشار خواصي مانند عدم نفوذ پذيري اكسيژن و كاهش انبساط طولي به برتري اين محصول نسبت به ساير لوله ها افزوده است.

در نهایت تكنولوژي برتر و تلفيق هوشمندانه آلومينيوم آلياژي و پليمر PEX ، لوله هاي با توان تحمل مداوم دماي 95c در مدت 114 سال در فشار 10bar را براي همگان به ارمغان آورده است.

در چند سال اخیر استفاده از سیستم گرمایش از کف با همان لوله های 5 لایه در بسیاری از کشورهای دنیا اعم از آمریکایی و اروپایی بسیار متداول شده است و این به خاطر کاربرد و بهینه بودن این لوله ها میباشد.

استفاده از روش گرمایش

از کف جهت گرمایش محل زندگی از سالیان دور به صورتهای مختلفی انجام می گرفته است . بطوریکه رومی ها در حدود 60 سال پس از میلاد ، زیر کف را کانال کشی کرده و با سوزاندن چوب و استفاده از هوای گرم در کانال های تعبیه شده ، اقدام به گرم کردن کف منازل خود نموده اند.

لوله پنج لايه نيوپايپ PEX-AL-PEX تنها لوله اي مي باشد كه جهت مصارف آب گرم تا دماي 95c مورد تاييد مقررات ملي ساختمان قرار گرفته است. اين لوله كه طبق استاندارد ASTM F – 1281 توليد مي گردد جهت مصارف ذيل كاربرد دارد:

مصارف آبرساني و آشاميدني:

لوله نيوپايپ جهت استفاده در انتقال آب آشاميدني براي مصارف آب سرد و گرم كاملا“ مطمئن بوده و طبق تاييديه اخذ شده از موسسه NSF – WRC انگلستان تطابق كامل با استاندارد بهداشتي BS6920 دارد.

كاربرد در صنايع پزشكي و بهداشتي: از اين لوله در صنايع پزشكي نظير توليد گازهاي طبي و سيستمهاي دياليز و… استفاده مي شود همچنين اين لوله در صنايع غذايي، دارويي و اغلب مواد شيميايي كه در آن از دماي كمتر از 100c استفاده مي گردد، كاربرد دارد.

كاربرد صنعتي:

در كارخانه هاي توليد مواد شيميايي كه لوله هاي فلزي كارايي لازم را ندارند از اين نوع لوله استفاده مي گردد و ساير كاربردهاي آن در صنايعي نظير كشتي سازي و ماشين سازي و… مي باشد.

كاربرد در سيستمهاي حرارتي و برودتي: به علت توانايي مطلوب اين لوله در مقابل فشار و ترك خوردگي از آن در فن كويل، سردخانه، سيستمهاي مولد سرما و… استفاده مي گردد. همچنين از اين لوله به علت توانايي كاركرد بلندمدت در دماي 95c در رادياتورها و با توجه به ضريب انتقال حرارت مناسب در سيستم گرمايش از كف استفاده مي گردد.

سيستم گرمايش از كف:

در سيستم گرمايش از كف، آب گرم در داخل لوله هاي پنج لايه كه در زير كف پوش ساختمان قرار گرفته است. جريان مي يابد و انرژي تابشي را به سمت بالا منتشر مي كند. اين روش مطلوبترين نوع توزيع حرارت را به همراه دارد. اين روش به دليل صرفه جويي در مصرف انرژي، توزيع يكسان گرما و دوري از مشكلات ناشي از وجود رادياتورها، همچون سياهي ديوارها، گرفتگي و پوسيدگي لوله ها و تعمير و نگهداري در كشورهاي اروپايي فراگير شده است.

از اين سيستم علاوه بر گرمايش ساختمان، براي ذوب برف و يخ در باند فرودگاه ها، لنگرگاههاي بارگيري، مجموعه هاي ورزشي (نظير زمين فوتبال) ورودي ساختمانهاي بزرگ و بيمارستانها و… استفاده مي شود.

اتصالات نيوپايپ از آلياژ برنج با آبكاري نيكل ساخته مي شود تا از خوردگي، سايش، فرسايش و

رسوب گيري آن جلوگيري شود. فن آوري نوين در طراحي، توليد و كنترل كيفيت دقيق، به همراه اورينگهاي ويژه ، دوام و آب بندي كامل را در شرايط سخت كاري و زمان طولاني تضمين مي نمايد.

مزایای استفاده از لوله های 5 لایه نیوپایپ

صرفه جویی در سوخت

پاک بودن هوا و خشک نشدن آن

ثابت ماندن حرارت

مقاوت در مقابل زلزله و نشستهای ساختمانی

قابلیت انعطاف پذیری

زیبایی در لوله کشی رو کار

تحمل فشار و دمای بالا

مقاومت در مقابل نفوذ اکسیژن

نصب ساده و راحت

عدم منتقل شدن صدا

مقاومت در مقابل ضربه قوچ

مقاوت در مقابل اشعه ماورای بنفش ، نور خورشید واشعه مادون قرمز

 

4 Comments

لوله پلیکا

این مطلب رو حتما ببینین

Reply

لوله

عالییی بود عااالی

Reply

خدایار یوسفی

سلام
پنج واحد از یک ساختمان را از این نوع لوله تو کار ,کار کرده ایم ولی متاسفانه تمام لوله ها ترک خورده و نم می زند و مجور شده این تک تک واحد ها را لوله کشی روکار می کنیم که علاوه بر ایجاد هزینه نارحتی زیاد بابت این مشکل بوجود آمده است از لوله کش مربوطه پیگیری کردیم می گوید این لوله ها 5 سال گارانتی دارد ولی یخ زدگی گارانتی ندارد در حالی که در محل مربوطه 200 واحد ساختمانی وجود دارد که حتی لوله فلزی هم یخ نزده است
لطفا راهنمایی کنید علت چه بوده است

Reply

    newpipe

    سلام
    عرض ادب و احترام
    لوله های نیوپایپ ضمانت نامه و بیه نامه 10 ساله ایران دارند
    شما باید در هنگام خرید و تکمیل پروژه قبل از اتمام کار با نمایندگی مربوطه که خرید رو انجام میدید برگه بیمه ایران رو و کارهای ضمانت رو انجام بدید .
    پروژه باید تمام و کمال از لوله گیتی پسند استفاده شده باشد

    Reply

Post Your Comment Here

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *